POUČENÍ PRO SPOTŘEBITELE - REKLAMAČNÍ ŘÁD
1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
- Reklamační řád pro Práh jižní Morava, z.ú. Tuřanská 199/12, Brněnské Ivanovice, 620 00 Brno popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží zakoupeného od prodávajícího v provozovně a v e-shopu na adrese www.chranenky.cz.
- Kupující je povinen se seznámit s reklamačním řádem a obchodními podmínkami před uzavřením smlouvy, bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, jinak se lhůty adekvátně prodlužují o čas, kdy kupující požadovanou součinnost neposkytl.
- Uzavřením smlouvy kupující souhlasí s tímto reklamačním řádem. Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou reklamačním řádem dotčena.
2. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
- Kupující před zakoupením zboží vezme v úvahu účel užití, provedení, materiálové složení a způsob ošetřování zboží.
- Po celou dobu užívání zakoupeného zboží je nutné, aby kupující věnoval dostatečnou pozornost základním pravidlům užívání tohoto zboží. Musí zvážit všechny faktory ovlivňující funkčnost a životnost zboží, například: nadměrné užívání zboží, užívání zboží nevhodným způsobem. Poškození zboží způsobené jeho nadměrným či nesprávným užíváním nemůže být důvodem k uznání reklamace.
- Další nutnou podmínkou pro zachování dobrého stavu zboží a jeho funkčnosti je jeho pravidelná údržba, vyžaduje-li to charakter zboží.
3. ZÁKLADNÍ PODMÍNKY REKLAMACE
- Vyskytne-li se u zakoupeného zboží v záruční době vada, má zákazník právo tuto vadu reklamovat.
- Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady, vady materiálu nebo nekompletnost. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení. Za vadu nelze považovat změnu stavu zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení, nesprávného užívání nebo zásahu, nedostatečné nebo nevhodné údržby.
- Kupující musí oznámit prodávajícímu vady, jakmile tyto zjistí, nejpozději však do 2 let od převzetí zboží.
- Kupující je oprávněn požadovat v případě odstranitelné vady její odstranění, anebo přiměřenou slevu z kupní ceny zboží. U odstranitelných vad nemá kupující nárok na odstoupení od smlouvy.
- U neodstranitelné vady může kupující odstoupit od smlouvy či se domáhat přiměřené slevy z kupní ceny zboží.
- Kupující nemůže uplatňovat nároky z vady zboží, o které věděl před koupí, nebo pokud byla z důvodu existence vady poskytnuta sleva z kupní ceny zboží.
- Kupující je povinen předložit reklamované zboží kompletní, vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené.
- Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů. Lhůta začíná běžet, den následují po převzetí zboží.
4. MÍSTO A ZPŮSOB UPLATNĚNÍ REKLAMACE
- Reklamaci lze uplatnit na v Obchůdku Práh jižní Morava, z.ú. Ve Vaňkovce 1, 602 00 Brno, v sídle Práh jižní Morava, z.ú. Tuřanská 199/12, Brněnské Ivanovice, 620 00 Brno.
- Reklamaci zboží zakoupeného v e-shopu, lze uplatnit v Obchůdku Práh jižní Morava, z.ú., VeVaňkovce 1, 602 00 Brno, v sídle Práh jižní Morava, z.ú., Tuřanská 199/12, Brněnské Ivanovice, 620 00 Brno nebo zaslat poštou na adresu: e-shop Práh jižní Morava, z.ú., Tuřanská 12, 620 00 Brno. Ke zboží je nutné přiložit kopii dokumentu o koupi a popis vady zboží, která je důvodem reklamace.
- Prodávající informuje kupujícího o přijetí zaslané reklamace e-mailem nebo telefonicky zpravidla do tří dnů od jejího obdržení.
5. LHŮTY PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE
- Právo z odpovědnosti za vady musí být uplatněno v záruční době. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, jakmile se vada projeví. Další užívání vadného zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace. Záruční doba je 24 měsíců a začíná běžet ode dne převzetí zboží při koupi.
- Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady (podání reklamace) až do doby, kdy byl zákazník po skončení opravy povinen zboží převzít, se do záruční doby nepočítá. Je-li výsledkem reklamačního řízení výměna zboží, začne záruční doba vyměněného zboží běžet znovu od jeho převzetí. Při výměně části zboží se nová záruční doba vztahuje pouze na ni.
- Záruční dobu nelze zaměňovat s životností zboží = dobou, po kterou může zboží vydržet vzhledem ke svým vlastnostem při správném charakteru a intenzitě používání a údržbě.
6. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
Kupující je podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitelů spotřebitelem. Má podle zákona o ochraně spotřebitelů právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze smlouvy o dodávce zboží (dále jen „spotřebitelský spor“). Pokud se nepodaří případný spotřebitelský spor mezi kupujícím a prodávajícím vyřešit dohodou, může kupující podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
www.adr.coi.cz
Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti od 1. 1. 2017. Je k dispozici v sídle Práh Tuřanská 199/12, Brněnské Ivanovice, 620 00 Brno a na www.chranenky.cz.